Naar Oetz (39 km)
Indicatie Antwerpen-start route: 795 km
Van Nederland naar Oetz is het een flink stuk rijden, vertrek vroeg en neem er ruim de tijd voor! Omdat het een lange reisdag is levert MoorMotor geen route naar Oetz. Om het snelweggevoel achter je te laten wel een piepklein doorsteekje, maar verder toch vooral snel richting het hotel voor welverdiende rust en een terrasbezoek.
Oetz A (279 km)
Met het rondje Oetz verken je het Tiroler landschap. Omdat de snelwegkilometers je wellicht nog in de benen zitten, kun je halverwege ook kiezen voor een route-verkorting. De route begint in een prachtig stukje Tirol; veel groen, bossen, dorpjes, bruggen en watervalletjes. Dat alles met flinke hoogteverschillen en pittige bochten; Nederland is ver weg! Dan het echte sturen op de Hahntenjochpas en het in het Namloser Tal; dansen van bocht naar bocht op alweer goed asfalt. Wie niet kiest voor de routeverkorting kan een verfrissende duik nemen in de Plansee. Na de Plansee rijd je Duitsland binnen alwaar je in Garmisch Partenkirchen een bezoek kunt brengen aan de skischansen, bekend van de wedstrijden op nieuwjaarsdag die daar al sinds 1953 worden gehouden. Uiteindelijk koers je via het Sellraintal weer richting Oetz.
Oetz-Col di Rocca (275 km)
Een lange, maar erg mooie route. De route naar Italië start over de doorgaande weg naar Sölden. Dan sla je af naar de Timmelsjoch, een kale, ruige pas van ruim 2500 meter met fenomenaal uitzicht. Het hoogteverschil wordt in slechts 12 haarspeldbochten overbrugd. Eenmaal in Italië is het wegdek misschien iets minder, maar de bochten rijgen zich aaneen op de verschillende passen. Naarmate je rit vordert, wordt het landschap vriendelijker en groener. De imposante bergkolossen, plat of juist scherp getand, zie je al geruime tijd liggen. Bij Bolzano zak je via een lekker pakketje tornanti (haarspeldbochten) nog verder af, waarna je je kunt opmaken voor het laatste deel van de route. Aan het einde van de Passo Fedaia ligt Col di Rocca waar je jezelf kan belonen met een echt Italiaans ijsje op het terras!
Col di Rocca A (220 km)
Hoewel in kilometers niet eens zo lang, heb je voor deze route de tijd nodig. Deels omdat er zo veel moois te zien is en deels omdat je op de soms smalle wegen niet zo’n hoog tempo kunt rijden. Je koerst over de mooiste passen met eindeloos veel (haarspeld)bochten en hebt waanzinnig uitzicht. Brede wegen, smalle pasjes, hoog op een kale berg of juist door de bomen. Zo nu en dan kun je even ontspannen in een groen dal, maar vaak gaat dat weer over in een bochtig traject. Via een laatste passendriehoekje kom je weer bij de Fedaia waarna je snel "thuis" bent.
Col di Rocca B (206 km)
>Dit rondje start buiten de grote gebaande paden; je rijdt via landelijke verlaten wegen. Dan natuurlijk weer een aantal passen, waaronder de Passo Rolle, een waar bochtenfeest. Vervolgens naar een prachtig nauw dal waar de weg zich door de hoge rotsen boort. Veel groen, erg rustig, hoge bergwanden en donkere tunneltjes. Even toeteren voordat je zo’n tunneltje inrijdt is hier niet onverstandig. Je kunt een pauze maken bij een mooi gelegen bar aan het stuwmeer. Vervolgens richting bewoonde wereld via een grotere weg waar je het tempo weer op kunt voeren. Afsluitend twee wat kleinere passen die je weer begeleiden naar het hotel.
Col di Rocca C (213 km)
Er zijn nog steeds passen die je nog niet hebt gereden, waaronder de prachtige Sella pas. De pas krult zich langs de enorme rotskolossen, een magnifiek gezicht. Het middeldeel van deze route is anders; een groene vallei, vriendelijk, minder hoogteverschil en weids uitzicht. Je kunt een klein gerestaureerd kasteeltje bezoeken wat mooi in de heuvels ligt. De weg ernaartoe heeft een stijgingspercentage van 28%, even een aanloopje nemen! Een andere leuke stop is bij de Karersee. Een smaragdkleurig meer waar de toppen van het Latemar Massief in weerspiegeld worden. Ben je weer helemaal op adem, dan zijn er weer passen tot besluit!
Col di Rocca D (198 km)
Het rondje Oost voert je alweer via de nodige bochten eerst naar Selva di Cadore. Via een reeds bekende pas ga je naar een smallere pas waar de huizen tegen en bijna in de bergwand zijn gebouwd. In één van de dorpjes hebben de bewoners en lokaal bekende schilders muurschilderingen "Murales" gemaakt die de bestemming van de verschillende huizen weergeeft. Leuk om even rond te wandelen. Daarna gaat de route even over een grotere doorgaande weg, maar dat ben je snel weer vergeten als je bij Auronzo de bergen tegemoet rijdt. De weg is zowaar eens een tijdje recht en dat gunt je de tijd om om je heen te kijken. Het is maar kort want er liggen weer 2 passen in het verschiet. Tot slot nog even een ommetje via Colle Santa Lucia met strak asfalt waarna het hotelterras lonkt.
Col di Rocca E (238 km)
Het rondje Oost voert je alweer via de nodige bochten eerst naar Selva di Cadore. Via een reeds bekende pas ga je naar een smallere pas waar de huizen tegen en bijna in de bergwand zijn gebouwd. In één van de dorpjes hebben de bewoners en lokaal bekende schilders muurschilderingen "Murales" gemaakt die de bestemming van de verschillende huizen weergeeft. Leuk om even rond te wandelen. Daarna gaat de route even over een grotere doorgaande weg, maar dat ben je snel weer vergeten als je bij Auronzo de bergen tegemoet rijdt. De weg is zowaar eens een tijdje recht en dat gunt je de tijd om om je heen te kijken. Het is maar kort want er liggen weer 2 passen in het verschiet. Tot slot nog even een ommetje via Colle Santa Lucia met strak asfalt waarna het hotelterras lonkt.
Col di Rocca E (238 km)
Hoofddoel van deze route is de Passo Manghen. Zoveel schoonheid op en rond een smal wegdek kom je niet vaak tegen! Dit is een pas van de motorrijders; goed asfalt, afgesloten voor vrachtwagens en aanhangers, niet eenvoudig, maar iedere bocht weer verrassend! De pas begint nog redelijk breed in de bossen, maar naarmate je opklimt wordt de weg steeds smaller. Bovenop een leuk restaurant waar bijna iedereen even aanlegt voor koffie en een blik van verstandhouding. Je nadert het uiteinde van de Dolomieten, het is hier rustiger op de wegen en dat is prettig koersen. De terugreis gaat via 3 mooie passen waar het tempo opgevoerd kan worden.
Col di Rocca- Passenrondje (99 km)
De toegift van MoorMotor voor nog meer motorkilometers, maar vooral om het juist eens rustiger aan te doen. Neem alle tijd voor foto’s en ga eens met een kabelbaan naar boven. Wat in de winter een hele dag skiën is onder de naam "Sella Ronda" is met nog wat extra passen per motor een aantal uur intensief sturen.
Col di Rocca-Oetz (244 km)
Vandaag verlaat je de Dolomieten. Het eerste uur nog Italiaanse passen. Vervolgens grotere en kleine wegen in de buurt van de Brennerpas. De Jaufenpas ken je al van de heenweg, alhier tijd voor een late lunch op de top. Je koerst verder richting Oostenrijk en bedwingt andermaal de indrukwekkende Timmelsjochpas in tegengestelde richting. Dan ben je, een prachtige ervaring rijker, weer terug in Oetz.
Naar huis
Indicatie einde route-Antwerpen: 835 km
Geen route, veel kilometers naar huis voor de boeg.